جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت

بازدید: 34009 بازدید
جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت

به نام خداوند بخشنده و مهربان ، با یک پست آموزشی دیگر با عنوان “جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت” خدمت شما سروران و دنبال کنندگان محترم سایت آموزشی اکسل لرن هستیم.در این پست آموزشی قصد داریم به شما عزیزان نحوه ترکیب کردن چندین صفحه اکسل را بصورت قدم به قدم آموزش دهیم.

آموزش ترکیب کردن چندین فایل اکسل

ابتدا اگر صفحات شما در چندین فایل اکسل وجود دارند می بایست آنها را با استفاده از ماکروی زیر در یک فایل اکسل جمع آوری کنید :

Sub Excellearn()

Dim FileName As String

Dim Path As String

Dim Sheet As Worksheet

Path = “D:\excellearn\”

FileName = Dir(“D:\excellearn\” & “*.xlsx”)

Do While FileName <> “”

Workbooks.Open FileName:=Path & FileName

    For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets

    Sheet.Copy after:=ThisWorkbook.Sheets(1)

    Next Sheet

    Workbooks(FileName).Close

    FileName = Dir()

    Loop

End Sub

توضیحات تکمیلی ماکروی فوق :

ابتدا تمام فایل های اکسل خود را در یک فولدر قرار دهید و سپس آدرس فولدر و پسوند فایل های اکسل را در قسمت FileName تعریف کنید. در ماکروی فوق ما فرض را بر این گرفتیم که فایل های اکسل در درایو D ویندوز و داخل فولدر Excellearn جمع آوری شده اند.

اگر نیاز به توضیحات بیشتر در خصوص نحوه ی اجرا و عملکرد ماکروی فوق دارید میتوانید “آموزش ترکیب کردن چندین فایل اکسل” را مشاهده کنید.(توضیحات + کلیپ آموزشی)

جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت

به منظور جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت ، می بایست دستورالعمل زیر را رعایت کنید:

  1. یک صفحه جدید و خالی با عنوان (Sheet1) علاوه بر سایر صفحات موجود در فایل اکسل ایجاد کنید.
  2. عناوین موجود در هرصفحه باید یکسان و در یک ستون قرار گرفته باشند. به عنوان مثال فیلد نام خانوادگی تمام صفحات در ستون D قرار گرفته اند.
  3. در محدوده داده های موجود در هر یک از صفحات، ردیف خالی وجود نداشته باشد.(الزامی)

حال یک ماژول و سابروتین ایجاد و ماکروی زیر را به آن منتقل و اجرا نمایید (+دانلود فایل حاوی ماکرو) :

Sub Masoudhosseini()

Dim LastRow As Integer

Dim i As Integer

Sheets(2).Range(“1:1”).Copy Sheets(“Sheet1”).Range(“A1”)

For i = 2 To Sheets.Count

    LastRow = Sheets(“Sheet1”).Range(“A” & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

    Sheets(i).Range(“A1”).CurrentRegion.Offset(1, 0).Copy Sheets(“Sheet1”).Range(“A” & LastRow)

Next i

End Sub

 

اگر موارد دستورالعمل را بدرستی رعایت کرده باشید ، تمام محتوای صفحات موجود در فایل اکسل در صفحه Sheet1 ادغام خواهند شد. همچنین میتوانید برای درک بهتر از کلیپ آموزشی زیر استفاده نمایید :

امیدواریم پست آموزشی ” جمع آوری اطلاعات چندین شیت اکسل در یک شیت” مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورت وجود هرگونه انتقاد و پیشنهاد میتوانید آن را در قسمت نظرات همین پست برای ما ارسال نمایید.

سایر مطالب مرتبط و کابردی با نرم افزار اکسل :

منبع : سایت آموزشی اکسل لرن

مطالعه بیشتر