
تهیه بکاپ اتوماتیک در اکسل
با نام و یاد خداوند بخشنده و مهربان، با یک مقاله آموزشی دیگر با عنوان تهیه بکاپ اتوماتیک در اکسل خدمت شما عزیزان و علاقهمندان به یادگیری مباحث شیرین اکسل هستیم. همانطور که از عنوان این مقاله مشخص است، قصد داریم به تنظیماتی در خصوص تهیه بکاپ از فایلهای اکسل بصورت اتوماتیک بپردازیم. از این رو خواهشمندیم ما را همانند همیشه تا انتهای این مقاله آموزشی همراهی نمایید.
تنظیمات BackUp اتوماتیک در اکسل
ابتدا با باز کردن فایل اکسل خود و زدن کلید F12 کیبورد، پنجره Save as همانند تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

پنجره Save As در اکسل
از قسمت پایین پنجره Save As برروی Tools کلیک و سپس گزینه General Options را انتخاب نمایید:

گزینه General Options در اکسل
با زدن گزینه General Options همانند تصویر زیر با پنجره General Options روبرو خواهید شد که با فعال کردن تیک Always create backup تهیه نسخه بکاپ از فایل اکسل شما فعال خواهد شد:

تیک Always create backup
در ادامه با ذخیرهسازی مجدد فایل مشاهده خواهید نمود که در مسیر فایل ، نسخه بکاپ با پسوند xlk بصورت اتوماتیک ایجاد میگردد:

ایجاد یکاپ از فایل اکسل
توجه فرمایید این نسخه بکاپ، یک نسخه ذخیره سازی قبل از ذخیره سازی پایانی شما میباشد و با تغییر پسوند آن از xlk به xlsx میتوانید از محتوای فایل backup استفاده نمایید.
آموزش ایجاد shortcut از فایل اکسل
تا به حال برای شما پیش آمده است که فایل اکسلی را برروی دسکتاپ داشته باشید که با عوض کردن و یا پریدن ویندوز، فایل شما نیز حذف گردیده باشد؟ بله، با عوض کردن و حذف ویندوز، تمامی محتوای درایو ویندوز که Desktop نیز بخشی از آن است، حذف خواهد شد.در این بخش به ارائه یک راه حل برای آن دسته از کاربران اکسل خواهیم پرداخت که عادت به کار برروی فایلهای اکسل در Desktop خود دارند.
ابتدا با راست کلیک کردن برروی فایل اکسل، از قسمت Send برروی Desktop کلیک نمایید:

ایجاد Shortcut از فایل اکسل
با این عمل نسخهای از فایل انتخابی، در Desktop بصورت Shortcut قرار میگیرد:

ایجاد نسخه Shortcut از فایل اکسل
حال با اعمال هرگونه تغییر برروی فایل Shortcut، تغییرات به صورت آنی برروی فایل اصلی که مسیر دیگری از Desktop قرار گفته نیز اعمال خواهد شد. همچنین با فعال بودن گزینه Backup، نسخه پشتیبان نیز از آن تهیه خواهد شد.
در پایان امیدواریم مقاله آموزشی تهیه بکاپ اتوماتیک در اکسل مورد پسند شما سروران گرامی قرار گرفته باشد.خواهشمندیم نظراتتون را پیرامون این مقاله در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. باتشکر
سلام اقای حسینی عزیز در ویندوز این قابلیت هست که دسکتاپ خود رو بر روی درایو دیگری سازماندهی کنید مثلا درایو D در اینصورت با پریدن ویندوز تمام محتویات دسکتاپ شما روی دراو D باقی خواهد ماند و صرفا با ارجاع دسکتاپ به محل مورد نظر در درایو D دوباره به مطالب دسکتاپ دسترسی خواهید داشت .
ارادتمند و شاگرد شما loka
سلام ارادتمندم
تشکر میکنم از شما و همراهی شما
بنده از این موضوع کاملا بی اطلاع بودم. خیلی ممنونم از شما